Marketing

Traditionele marketingtechnieken hebben gewoon niet meer dezelfde kracht als vroeger.

op januari 05, 2022

Marketing automation (MA) basis element voor succesvolle B2B- en B2C marketing.

Marketing automation systemen bevatten (in meer of mindere mate) onderstaande functionaliteiten:

  • Online en social marketing tools – Voor het plaatsen van relevante content op de website/social media kanalen waarmee relevant bezoek naar de website getrokken wordt.
  • Landingspagina’s – Ontwikkelen, beheren en optimaliseren van landingspagina’s.
  • Formulieren – Ontwikkelen en beheer van webformulieren voor het binnenhalen van leads die vervolgens via e-mail marketing “opgewarmd” worden.
  • E-mail marketing – Versturen van gepersonaliseerde en relevante e-mails via drip campagnes met als doel lead nurturing.
  • Website tracking – Ook website bezoek wordt in het profiel opgenomen en gescoord. Mis geen bezoeker met server side tagging.
  • Lead database – Database met alle leadsprofielen met bijbehorende data.
  • Lead management – Segmenteren van leads, scoren van leads en vervolgacties.
  • CRM integratie – Zodat leads gemakkelijk doorgezet kunnen worden naar sales en het gehele leadtraject doorgemeten kan worden (Closed Loop Reporting).
  • Dashboard, analytics en rapportages.

MAS is een software pakket dat, met de juiste ingrediënten, tools biedt om succesvol te zijn.